németországi élményeim

Ez a blog azért jött létre,hogy a barátok,család nyomon követhesse a németországi tartózkodásom minden(majdnem minden) pillanatát. De azért persze mindenki olvashatja,akinek van kedve hozzá =)

Friss topikok

  • szarvitomi: Jó kis bejegyzés lett. A sas meg a nyúl durva:):) Én tudtam hogy szép helyre mész mert előző hónap... (2009.06.09. 13:46) Balti-tenger avagy Ostsee
  • Dina2: Amit turistaként meg kell nézni,azt megnéztem.Akkor fogalmazzunk igy.=) Amugy otthon,Budapesten él... (2009.06.05. 18:59) I love Berlin!!!
  • Dina2: Hahóó!!! Áh nem,erasmusosokkal lógok mindig,a többiek élik az életüket. szerencsére tökjó a társas... (2009.03.29. 11:43) megjöttem=)
  • SziSzu: Irigykedve olvasom összes bejegyzésedet:D! Nagyon szerencsés vagy:)! Tök jó ilyen jól elvagytok. A... (2009.03.26. 21:08) ömlesztve
  • SziSzu: Nem is versengünk:)!! Egyértelműen mi vagyunk a nyertesek Ádival:D!! Nagyon örülök, hogy ilyen jól... (2009.03.26. 21:00) welcome party:)

Linkblog

megjöttem=)

2009.03.21. 13:37 | Dina2 | 4 komment

Hallo!!!!!

nha megjöttem,egész pontosan tegnap,de mától van már netem,szerencsére.
Az út kegyetlen hosszú volt,3 vonattal mentem és több mint 15órát utaztam.
de minden rendbe volt,jó vonatra szálltam fel,este kicsit depis voltam,amikor elköszöntem Anyától,de amikor ideértem reggel,ez elmúlt,mert irtó szép helyre jöttem ám.legalábbis nekem nagy vá
ltozás Pest és paneldzsungel után.
Mondhatni egy lakóparkba lakom,mindenhol kertes házak,és max 3emeletes épületek,én is egy ilyenben lakom,a földszinten.A lakás azaz a kolesz,bár sok köze nincs hozzá,nagyon jó,4szoba,2mosdo,konyha plussz a közös rész.A szobámmal is meg vagyok elégedve,a kilátás szép,a hegyekre néz.Szerencsére tavasz van,már nincs hó,bár melegem sincs,olyan pont jó.Mindig süt a nap,ez nagy pozitivum,mer ettől az embernek is mindig jó kedve van.Tegnap már ki is ültem napozni egy kicsit,persze kabátban.de kellett a napszemcsi:)élveztem.

Az útra visszatérve,ezek a német vonatok,olyanok mint a bobpályák,dőlnek jobbra balra,a gyomrom már kicsit émelygett a végefelé.
Sokszor szivinfarktust kaptam,amikor megállt egy megálló helyen,majd gondolt egyet és visszafordult,aztán rájöttem idővel,hogy más sinre csatlakozott rá,nah de kicsit ijesztő volt,hogy erről én semmit se tudtam.
Megérkezve wernigerode-ban Marie várt a pályaudvaron egy sráccal,elhoztak a szállásra,közben dumálgattunk,megdicsérték a németem,dagadt a májam:)

Aztán berendezkedtem,kipakoltam,és aludtam sokat,mer a vonaton habár tudtam,de azért ágyban a tuti.
Délután filmeztem,hiányoltam a netet,és ujságot olvastam kint,és sétálgattam a környéken.

8 felé már épp aludni akartam,amikor is beállitott egy német srác Frank,hogy menjek velük grillezni,igazábol sok kedvem nem volt,mert állva el tudtam volna aludni,de azért mentem,nem akartam kihagyni.
3 német,egy amerikai és egy rom
án diák volt a társaságom.végig németül dumáltunk,az amerikainak(david) ez már a 2.féléve lesz,szépen beszél németül,de azt mondta amikor idejött,annyit tudott guten tag:)
van remény,hogy akkor én is fejlődni fogok.
aszondták h logjak velük,mert tőlük tudok igazán tanulni,az erasmusosok inkább angolul beszélnek,vagy ha németül is,azt is hibásan.ebben igazat adtam,és persze szivesen logok is velük.ők is mondták h ahoz képest,hogy most jöttem,jol beszélek,de azért én már tanultam ugyebár otthon is a nyelvet,de igazából közel se érzem magam jónak,inkább lassúnak és darabosnak...de majd idővel változni fog remélem.
nha most igy hirtelenjében ennyit,kész a kaj
csim,ugyhogy megyek enni.

pussz


A bejegyzés trackback címe:

https://kicsieletem.blog.hu/api/trackback/id/tr431016118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teleki Péter 2009.03.24. 15:54:41

Örülök, hogy éppségben odaértél, de hol vannak a képek?! :D Képeket akarok nézegetni :P

Dina2 2009.03.24. 17:19:19

iwiwre raktam fel!!!
ide nem fogom,aki ismer,az úgy is tudja,hol talál meg:)

DeathZombie 2009.03.28. 17:16:10

Davidnek ez már legalább a 4. szemesztere kint. P Legalábbis ha ez ugyanaz a David, kit mi is ismertünk, bár gondolom. Nagydarab, mondhatni kétszer 2-es, de amúgy békés ember.

Nem tudod, ki volt a másik két német ? :D Ich bin sehr neugierig ! :)
Amúgy ha már egész jól beszélsz németül, akkor Erasmusosoktól tényleg nemigen lehet németet tanulni, csak az igazi németektől !! Szóval a legjobb tényleg, ha velük dumálsz egy csomót.

Dina2 2009.03.29. 11:43:18

Hahóó!!!
Áh nem,erasmusosokkal lógok mindig,a többiek élik az életüket.
szerencsére tökjó a társaság,és tudok tanulni az erasmusokól is,mert azért annyira nem perfect a németem,hogy németekkel lógjak éjjel-nappal.
És különben is imádom a mi kis international clubbunkat:)
a másik két német amugy,.Sasha és Zsani volt..

süti beállítások módosítása