németországi élményeim

Ez a blog azért jött létre,hogy a barátok,család nyomon követhesse a németországi tartózkodásom minden(majdnem minden) pillanatát. De azért persze mindenki olvashatja,akinek van kedve hozzá =)

Friss topikok

  • szarvitomi: Jó kis bejegyzés lett. A sas meg a nyúl durva:):) Én tudtam hogy szép helyre mész mert előző hónap... (2009.06.09. 13:46) Balti-tenger avagy Ostsee
  • Dina2: Amit turistaként meg kell nézni,azt megnéztem.Akkor fogalmazzunk igy.=) Amugy otthon,Budapesten él... (2009.06.05. 18:59) I love Berlin!!!
  • Dina2: Hahóó!!! Áh nem,erasmusosokkal lógok mindig,a többiek élik az életüket. szerencsére tökjó a társas... (2009.03.29. 11:43) megjöttem=)
  • SziSzu: Irigykedve olvasom összes bejegyzésedet:D! Nagyon szerencsés vagy:)! Tök jó ilyen jól elvagytok. A... (2009.03.26. 21:08) ömlesztve
  • SziSzu: Nem is versengünk:)!! Egyértelműen mi vagyunk a nyertesek Ádival:D!! Nagyon örülök, hogy ilyen jól... (2009.03.26. 21:00) welcome party:)

Linkblog

1 hónap tapasztalat

2009.04.17. 12:37 | Dina2 | Szólj hozzá!

Hahó!!!

Nha pont ma vagyok itt 1 hónapja,ennek tiszteletére irom most ezt a bejegyzést,összefoglalom mi minden is történt velem,mik a tapasztalataim,mi mindent kell tudnotok az itteni életemről.

Először is,nem meglepő tény,hogy itt kint drága az élet,vagyis hát a magyar viszonylatokhoz képest,az hogy egy zsemle 30-50ft átszámolva,hát eléggé ledöbbentett...persze ez csak engem érint mélyen,a legtöbb erasmusosnak a német árak olcsóbbak mint a hazaiak.

Vannak akik szeretnek minket,és vannak akiknek az arcán azt látom nem nagyon ...mármint a németek diákok.igazából ez se meglepő tény,és asszem normális.Ha belegondolok,én se voltam túl segitőkész a külföldiekkel szembe,amikor otthon voltam.Hát most már ebben biztos változtam,ha meglátnék egy külföldi turistát térképpel a kezébe,nem haboznék odamenni,és segiteni.Mert itt az emberek is nagyon segitőkészek velünk,és türelmesek,megvárják amig kinyögjük mit is szeretnénk:)

A közelekedésről:a buszok egy órában 2-szer közlekednek a sulink irányába,valamint a centrum irányába,igazából nem nehéz tájékozodni,össz-vissz 5 busz van a városban,és abbol is csak kettőt használunk rendszeresen.Ami gáz,hogy az utolso busz negyed 12-kor megy,és hajnalban egyáltalán nem jár,márpedig ez jelentős akadályát képezi annak,hogy bulizni menjünk,mert kb durván 1 óra séta gyalog a szórakozóhelytől.Megoldásként a taxit használjuk,de elég borsos ára van,mégha 3-an is utazunk...ugyhogy nyáron majd biztos nem jelent gondot a séta hazafelé,akkor még jól is fog esni.

Az időjárás kezdetben nem volt tuljó,de most már az elmult 1 hétben ezerrel süt a nap,és bazimelegünk van:) bár ma pont szar az idő....

A többiekről: nincs olyan erasmusos,akit ne kedvelnék,valakit jobban valakit kevésbé,általánosságban elmondható,hogy a franciákkal lógok,pedig tőlük féltem a legjobban,azt gondoltam eléggé fent hordják az orrukat,de tévedtem.Megfigyeltem egyik este,Laurence vacsorája 6féle sajt és még kétféle vajkrém volt,bár utobi ugye nem minősül sajtnak,de azért elmondható,hogy vérbeli francia.:) azt azért megállapitottam,hogy eléggé igényesek,a fűre csak ugy nem ülnek,mindenképp kell valami,nehogy összekoszolják magukat,és ami a vásárlást illeti,abból is mindig mindenből a legjobbat választják,függetlenül attól,hogy mennyibe kerül.A spanyolok maguknak való társaság,rettenetesen hangosak:) és többnyire elvannak a maguk világába,folyton spanyolul beszélnek,igaz németül nem tudnak,csak angolul,de még azt se nagyon használják...de azért persze mindegyik aranyos,nem tudnék rosszat mondani rájuk.az amerikaiak jófejek,és eléggé lazán veszik a dolgokat,ha ők nem lennének tuti unalmas lenne a társaság,mert hát igen,ők állandóan poénkodnak,hülyülnek,és nem tudok nem nevetni rajtuk:)

folyt köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsieletem.blog.hu/api/trackback/id/tr771070640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása